НОВИНИ
Головна » Статті » Суспільство |
Івано-франківські вулиці не витримують значного пожвавлення руху. На сьогодні в місті налічується близько 70 тисяч одиниць транспорту. Якщо додати до них з десяток тисяч тих, хто їздить за дорученням і два десятки тисяч «гастролерів» з районів, то чи варто дивуватися, що «корки» на вулицях стали звичним явищем. Намагаючись їх уникнути, водії транспортних засобів грубо порушують Правила дорожнього руху, створюючи перешкоди як для пішоходів, так і для власників інших транспортних засобів. Проблема посилюється недисциплінованістю багатьох перевізників, які на власний розсуд влаштовують стихійні автостанції в центральній частині міста, як-от водії Надвірнянського напрямку – на вул. Старозамковій чи Богородчанського – на вул. Панаса Мирного. А вулиця Гарбарська взагалі перетворилася на філію АС-2 у Пасічній. Про ці та інші транспортні проблеми йшлося на нараді в територіальному управлінні Головавтотрансінспекції в області, яка відбулася днями на виконання розпорядження в.о. міністра транспорту і зв’язку Василя Шевченка стосовно забезпечення виконання плану заходів Мінтрансу на серпень-грудень 2009 року щодо сприятливих умов проведення господарської діяльності для автоперевізників. У нараді взяли участь представники організаторів автоперевезень, Державтоінспекції, податкової інспекції, обласної та районних райдержадміністрацій, Івано-Франківського міськвиконкому, громадських організацій. Заступник начальника управління ДАІ УМВС в області Олег Шпек навів статистику аварійності за вісім місяців поточного року. За його словами в цей період у області скоєно 1617 ДТП, що на 22,8% менше порівняно з відповідним періодом минулого року. У 288 ДТП потерпіли люди, травмовано 327 осіб (на 43% менше). Загинули в аваріях 42 осіб, що на 65 менше, ніж торік. Водночас 13 ДТП було скоєно за участю автоперевізників, у них двоє людей загинули і 17 травмовані. Причини ДТП – неналежне виконання вимог Правил дорожнього руху, перевтома водіїв, іноді навіть стан алкогольного сп’яніння, а також недостатня профілактична робота. Нерідко водії перевантажують транспортні засоби, набирають забагато пасажирів. Особливо турбує працівників ДАІ зростання кількості ДТП у Верховинському і Надвірнянському районах. Начальник територіального управління Головавтотрансінспекції в області Богдан Свіщовський підкреслив: «Сьогодні наша основна вимога – профілактика попередження аварійності на автотранспорті, і наші перші помічники в цьому – базові автопідприємства». Типовими порушеннями, за словами Богдана Романовича, є відсутність ліцензій (особливо цим «грішать» м. Коломия і Коломийський район), дорожніх листів, ремонтної бази, поверхова перевірка технічного стану транспортних засобів. Тому серед завдань, які ставляться перед перевізниками, на першому місці – проведення інструктажів, стажувань, утримання транспортних засобів у належному технічному стані, забезпечення відповідних умов праці і відпочинку водіїв. Йшлося, зокрема, і про ухиляння від сплати податків, і про «тіньову» зарплату, з якої не утримуються внески до Пенсійного фонду. Голова асоціації перевізників області Валерій Кулінець порушив проблему нелегальних перевізників і наголосив, що потрібно вивести їх з ринку автоперевезень. Утім, на словах усі нібито погоджуються і з цією пропозицією, і з необхідністю ліквідації стихійних автостанцій у центрі Івано-Франківська. А на ділі віз, як мовиться, і нині там. «Хто дозволяє паркуватись у місті? Транспортна інспекція? Ні. ДАІ? Ні. А хто?» – задав риторичне запитання голова правління ВАТ автобусних станцій Зіновій Запухляк. Ба більше: той, хто перевозив незаконно, продовжує перевозити, а той, хто дотримується вимог закону, часто стає, так би мовити, крайнім, каже Зіновій Михайлович. Даішники в райцентрах, зокрема, в Галичі і Рогатині, поділяють перевізників на «своїх» і «чужих». Заступник голови Тисменицької РДА Петро Мицик спробував було стати на захист студентів і пенсіонерів з приміських сіл, яким невигідно оплачувати проїзд від свого села до автостанції, а відтак від автостанції до центру міста. Однак Богдан Свіщовський нагадав про розклад руху, а якому чітко вказаний маршрут, наприклад, Тисмениця – автовокзал чи Єзупіль – АС-3. Якщо такий маршрут перевізнику невигідний, то хай йде на конкурс, вважає Богдан Романович. А, крім того, є закон «Про автомобільний транспорт», і його потрібно дотримуватися». «Наша позиція така, що з міста робити автовокзал не можна – автовокзали повинні бути на околицях, – сказав у своєму виступі заступник міського голови м. Надвірна Василь Василенко. – Свого часу наша міська рада розписала, як має рухатися містом транзитний і міжміський транспорт. Але перевізники не дотримуються цієї схеми». Один з перевізників Калуша зізнався, що всі перевезення по місту хіміків здійснюють районні перевізники. Паспорти їх маршрутів затверджені так, що вони везуть пасажирів через усе місто на іншу його околицю. Директор «Західавтотрансу» Микола Маланюк із Калуського району поскаржився на даішників, котрі не хочуть розуміти проблеми перевантаження транспорту в години пік, на що заступник головного даішника області відповів, що саме від пасажирів, які змушені їздити у переповнених автобусах, і надходять скарги. В обговоренні порушених проблем взяли також участь голова обкому профспілки працівників автомобільних і шляхових господарств Іван Гавриляк, заступник начальника відділу транспорту і зв’язку міськвиконкому Василь Бабій, головний спеціаліст відділу транспорту і зв’язку головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Юрій Труханівський, перший заступник голови Надвірнянської РДА Володимир Павлюх, начальник відділу ліцензування територіального управління Головавтотрансінспекції в області Руслана Пікуляк. | |
Категорія: Суспільство | Додав: press (09.11.2009) | |
Переглядів: 2365 | Рейтинг: 5.0/1 | |
Усього коментарів: 0 | |